10 důvodů, proč se vyplatí home staging

zprostedkovatel
Ing. Vladimír Zuzák
18.2.2020
zprostedkovatel Sdílet na Facebooku
Jak správně připravit nemovitost na prodej? Nový trend velí přizvat bytového designéra, a to nejen kvůli lepším fotkám do inzerátu. S home stagingem se vyhnete prodeji pod cenou, a navíc ušetříte měsíce času.
10 důvodů, proč se vyplatí home staging, Foto: deborah cortelazzi

Těžko uvěřit, že by stačilo tak málo. Mnohé byty se prodávají zbytečně dlouho, příliš levně, anebo o ně není zájem vůbec. Chybí jim to, co se na Západě stalo dávno standardem: příprava nemovitosti na prodej (tzv. home staging). Vůbec to nemusí znamenat poplatky navíc. Realitní kanceláře ho často nabízí zdarma v rámci služeb spojených s prodejem.

Zájemce o koupi přiláká bytový design

Úkolem dobrého inzerátu je přilákat zájemců co nejvíc. Na realitním trhu platí: Čím víc prohlídek se uskuteční, tím větší jsou šance na úspěch. Cílem je totiž prodat za co nejvyšší cenu. Čím vyšší je poptávka po vaší nemovitosti, tím spíš uspějete s odvážně nasazenou prodejní cenou (aktuální odhad tržní ceny své nemovitosti si můžete objednat zdarma tady). Vyhnete se pozdějšímu zlevňování, které si žádný majitel nepřeje zažít. Prodávající, kteří nemají dostatek zájemců, totiž často snižují původně nasazenou tržní cenu dokonce o statisíce.

Pokud máte zájemců víc, lépe taky odoláte tlaku kupujících, kteří vždycky zkoušejí vyjednat si slevu, protože nechtějí odcházet s pocitem, že nakoupili draho. Snadno jejich žádosti odmítnete, protože dobře víte, že váš byt nebo dům má skutečně takovou cenu, za jakou ho nabízíte. Mnozí jiní jsou totiž ochotní ho právě za tuto cenu koupit. Jinými slovy: čím více zájemců, tím vyšší cena, sebevědomější prodávající a větší úspěch při prodeji.

Udělat dobrý dojem na zájemce o koupi je čím dál těžší, protože se častěji setkávají s nádhernými fotkami také u starších nemovitostí, kde dříve byli zvyklí vídat zanedbané, vybydlené nebo jednoduše nepříliš lákavé interiéry. Český realitní trh se za posledních pět let konečně dočkal výraznějšího zlepšení kvality poskytovaných služeb. Realitní kanceláře se začaly poohlížet v západní Evropě, aby dokázaly zajistit svým klientům profesionální servis. Viditelným výsledkem bylo zvýšení kvality inzerce a prezentace nemovitostí na realitních serverech.

Atraktivní fotografie hrají klíčovou roli, protože při výběru nového domova vždycky rozhodují emoce. Ačkoli by volba vhodné nemovitosti měla být spíš pragmatická, založená na objektivním posouzení dispozice, výměry, lokality… často tomu tak není. Mnohem důležitější roli má osobní vkus. Zájemci o koupi procházejí inzeráty a rozhodují se velmi rychle, na základě prvního dojmu: líbí – nelíbí, půjdu se podívat na prohlídku nebo nepůjdu. A vaším úkolem je zaujmout tak, aby se rozhodli, že půjdou.

 

Home staging

Bytový design pomůže zvednout cenu nemovitosti při prodeji.

10 důvodů, proč se vyplatí home staging

 

1. Prodáte dráž

První a nejlepší důvod je, že z prodeji získáte až o 10 % více peněz. Po home stagingu budete moci navýšit cenu nemovitosti o desítky, někdy i stovky tisíc. Zatímco mnozí majitelé stále prodávají pod cenou, vy vyděláte maximum.

2. Prodáte rychleji

Rychlost bývá při prodeji nemovitosti mnohdy důležitější než cena. Byty, které prošly home stagingem, patří k rekordmanům. Podle výzkumů se prodávají o 79 % rychleji než běžné byty. Ty nejlepší se prodají do 24 hodin.

3. Zazáříte na serverech

Určitě znáte průměrnou kvalitu amatérských fotografií na českých realitních serverech. Nekvalitní prezentace často odrazuje zájemce od prohlídky a koupě. Váš profesionálně upravený interiér zazáří mezi takovými byty jako diamanat.

4. Uděláte první dojem

90 vteřin trvá zájemcům o koupi, než si vytvoří názor na vaši nemovitost. Aspoň to tvrdí psychologové. Díky home stagingu uděláte dobrý první dojem a kupující si nemovitost zamilují hned v prvních momentech prohlídky.

5. Ukážete to nejlepší

Home staging vám umožní ukázat vaši nemovitost tak říkajíc v tom nejlepším světle. Nábytek a doplňky bytový designér rozmístí tak, aby se ukázal plný potenciál vašeho bytu nebo domu, bez ohledu na jeho dosavadní využití.

6. Zalíbíte se každému

Cílem designérských úprav tentokrát nebude originalita, právě naopak. Všechny osobité rysy v interiéru je třeba schovat. Výsledkem je univerzální interiér, který bude atraktivní pro co nejširší okruh možných zájemců.

7. Ušetříte za rekonstrukci

Možná jste majiteli staré nemovitosti a říkáte si, že bez rekonstrukce to už neprodáte. Zadržte, homestaging vám bude úplně stačit! Rekonstrukce obvykle stejně nezvedne cenu nemovitosti o tolik, abyste na tom vydělali.

bytový design home staging

Zázraky v prvním dojmu udělá bytový design – a právě o tom je home staging.

8. Půjčíte si vybavení

Prázdné nemovitosti bez jediného kusu nábytku se prodávají špatně. Kupující si na místě nedokáží představit, jak by se dal byt nebo dům zařídit. Jak velká postel se sem vejde a kam si dáme stůl? Designéři vám půjčí nábytek a naplánují jeho ideální rozmístění.

9. Konečně prodáte ležáky

Home staging je dokonalým lékem pro všechny nemovitosti, které leží na realitních serverech už věky bez jakéhokoli zájmu ze strany kupujících. Místo snižování ceny inzerujte znovu po zásahu bytového designéra a uvidíte zázraky.

10. Investice se vám vrátí

Na závěr to nejlepší. Investice do home stagingu se vám vrátí, protože cenu nemovitosti budete zvyšovat několikanásobně oproti nákladům na designéry.

Co všechno zvládne bytový designér

Dům byl konečně atraktivní, po roce a půl čekání

Rok a půl čekal na první zájemce rodinný dům kousek od Mladé Boleslavi. Zdálo se, že je neprodejný, a nebylo divu. Rodiče ho stavěli pro svoje děti vlastníma rukama, ale když zjistili, že syn s rodinou chtějí bydlet jinde, už domek nedokončili ani nezařídili. Nikoho nelákaly fotky místností, kde zůstal ještě nepořádek po stavbě. Home staging proto zahrnoval i dokončení výmalby a zařízení moderním nábytkem. Po osmnácti měsících ticha se během prvních 14 dnů po zveřejnění nových fotografií po zásahu designérky ozvalo sedm zájemců.

Cenu zvýšili o 400 tisíc, prodali na třetí prohlídce

Panelákový byt v Počernicích měl jeden velký hendikep – prodával se nezařízený a před rekonstrukcí. Starý pán se odstěhoval se vším všudy a zůstaly jen holé stěny a podlahy ve vybydlených místnostech. Majitelé nabízeli byt za 2,4 milionu Kč, ale zájemce nesehnali. Nezařízený byt žádal příliš velkou představivost. Home staging byl tentokrát rozsáhlejší – designérka vybavila byt pro prohlídky moderním nábytkem a doporučila zvýšit cenu na 2,8 milionu Kč. Hned na třetí prohlídce se prodal mladému páru.

Prodej bytu za 24 hodin, ozvalo se 15 zájemců

Garsonka v Holubici na Praze-západ nebyla původně ničím výjimečná, přesto na realitních serverech zazářila. Ihned po zveřejnění inzerátu zavolalo patnáct zájemců o koupi – nalákaly je fotografie, které se velmi lišily od srovnatelných nemovitostí v nabídce. Majitelka bytu 1+1 Milena Krohová se rozhodla pro home staging, přestože netušila, v čem služba spočívá. A vyplatilo se – již druhý den kupující podepsali rezervační smlouvu.

home staging

Home staging dokáže urychlit prodej bytu o mnoho měsíců

Udělejte vše pro rychlý prodej bytu

Na prvním setkání s klienty velmi často slýcháváme z úst majitelů nemovitostí, že na prodej nespěchají a jsou ochotní si počkat, než se objeví zájemce, který bude ochoten koupit nemovitost za stanovenou cenu. Vyšší zisk je pro ně jednoznačně důležitější než rychlost.

Jenže, velmi brzy si začnou přát, aby to měli rychle za sebou. Mnozí si na začátku neuvědomí, že i rychlý prodej trvá u bytů tři měsíce, u domů obvykle půl roku. Počítáme celý proces včetně převodu vlastnického práva v katastru, protože dříve nebude převedena kupní cena na účet prodávajícího. Jakmile se majitelé seznámí s tímto časovým rámcem prodeje, obvykle začínají žádat co nejrychlejší postup.

Také prohlídky vás stojí pokaždé čas a energii, a to zejména tehdy, když prodáváte nemovitost, kde dosud sami bydlíte. Byt je potřeba vždy uklidit, připravit a každá návštěva zájemců o koupi je zásahem do soukromí. Pokud zájemci přicházejí v průběhu mnoha měsíců, je to velmi nepříjemné. Ještě vážnější jsou situace, kde chcete sami také koupit novou nemovitost, tedy koupě navazuje na prodej. V tom případě se můžete dostat i do velkého časového stresu, pokud vše neprobíhá rychle.

Jestli tedy také vy chcete mít prodej co nejrychleji za sebou, je právě homestaging ideální řešení. Na zájemce totiž nebudete muset čekat, naopak sesypou se na vás jako včely na med a vy si už jenom vyberete toho nejlepšího.

Jak připravit byt na prodej?

Jak nafotit byt? Všechno důkladně připravte. Řekneme vám jak – místnost po místnosti. Pokud chcete prodat rychle a bez velkého handrkování o ceně, musíte byt nebo dům pečlivě připravit i před každou prohlídkou. Už prvních třicet sekund rozhoduje o tom, zda klienti začnou uvažovat o koupi či nikoli. Zápach, nepořádek, neumyté nádobí, to vše je může odradit nebo přivést k myšlence na snižování prodejní ceny. Bytový designér, který zajišťuje home staging, vám rád poradí, jak nemovitost na prodej připravit i později, těsně před prohlídkami.

Kuchyň

Nejprve umyjte veškeré nádobí a schovejte ho do skříněk. Kuchyňská linka i stůl by měly být prázdné a čisté, schovejte i toustovač, varnou konvici, utěrky, chňapky, mycí prostředky a odkapávač. Ledničku zbavte magnetek i fotek a nálepek.

bytový designér

Jak vypadá byt poté, co odešel bytový designér…

Předsíň

Kabáty, šály, klobouky a čepice, to všechno patří z věšáků do krabic nebo do skříně. Pokud nemáte uzavřené botníky, schovejte i boty. Kalendáře sundejte ze zdi, stejně tak všechny fotografie rodiny. Hřebíčky, na kterých visely, rovnou vyndejte ze zdí a zatmelte díry (platí pro všechny místnosti).

Koupelna

Nejprve shrňte všechno z polic, sprchového koutu, vany a umyvadla do krabic: šampony, mýdla, kartáčky na zuby, ručníky, houbičky, žiletky. Povrchy opět musí být úplně prázdné a samozřejmě zářivě čisté.

Obývací pokoj

Vyhrňte rolety, roztáhněte závěsy. Skliďte všechny drobné předměty z polic a skříněk, to znamená suvenýry, budíky, rodinné fotky. Nechat můžete knihy a pěkné, větší úložné krabice. Schovejte před focením všechny stopy po domácích mazlíčcích (misky, klece) i zvířata samotná. Dětské hračky patří výhradně do dětského pokoje.

Ložnice

Ustelte postel jako v hotelu, použijte čisté povlečení a přehoz. Schovejte sušák na prádlo i prádlo do skříně, dejte si pozor, aby nezůstaly mokré ručníky na radiátorech. Schovejte taky všechny spotřebiče – vysavač, fén, žehličku a prkno, případně rotoped. Vyhoďte uschlé květiny.

Možná si teď říkáte, kam s těmi všemi věcmi? Berte přípravu na focení jako první krok ke stěhování. Zabalte všechno, co denně nepotřebujete, do krabic a zbytek schovejte do skříní. Krabice uložte ve sklepě, na půdě nebo třeba u babičky. Interiér tak zůstane pěkně připravený i na prohlídky a vy uděláte na kupující dojem.

Zdroje

https://www.penize.cz/nakup-a-prodej-nemovitosti/294248-prodavame-byt-jak-zvysit-cenu-tesne-pred-prodejem
http://jrstaging.cz/homestaging/

Chci prodat nemovitost

  • prodáte 2x rychleji než jinde
  • navýšíte prodejní cenu o 10-15 %
  • naši provizi zaplatí kupující
zprostedkovatel

Ing. Vladimír Zuzák

Vladimír Zuzák je majitelem a ředitelem realitní kanceláře MAXIMA REALITY, která působí na pražském realitním trhu 26 let. Zuzák je všestranným znalcem realitního trhu. Zkušenosti v oblasti financí a realit sbíral například v ING a Hypocentru Modré Pyramidy. Po dobu 10 let zastával pozici obchodního ředitele ve FINEP HOLDING Group. Zuzák kritizuje nedostatečnou regulaci realitního byznysu, prosazuje vyšší standardy ochrany prodávajících i kupujících. Je autorem řady poradenských článků o realitním trhu na Peníze.cz, má profil na Linkedin.
  • prodáte 2x rychleji
  • můžeme navýšit prodejní cenu o 10-15 %
  • naši provizi platí kupující

Chci prodat nemovitost

dum
  • odhad zpracujeme vždy zdarma
  • zjistíme aktuální tržní cenu v dané lokalitě
  • realitní specialista vám volá obratem

Chci odhad tržní ceny

odhad
Cookie popup