jsme ryze česká společnost
infolinka 7 dní v týdnu
800 111 555

Jak vytvořit úspěšný inzerát na prodej nemovitosti?

Zájemci o koupi obvykle věnují každému inzerátu jen pár vteřin. Na realitní servery se dívají v rychlosti, v práci nebo na mobilu v tramvaji. V těch pár vteřinách je musí inzerát zaujmout a přesvědčit, aby zvedli telefon a zavolali, že chtějí nemovitost vidět. Svět internetu je přitom nekompromisní − stačí drobná chyba, aby kupující klikl na další inzerát a na ten váš navždy zapomněl.

České realitní servery jsou stále plné nekvalitních inzerátů, už roky opakují prodávající i mnohé realitní kanceláře ty samé chyby. Znamená to dvě věci. Zaprvé máte šanci kupující zaujmout, když připravíte perfektní inzerát, protože bude mezi těmi ostatními zářit jako diamant. Na druhou stranu tolik špatných inzerátů existuje proto, že udělat chybu je v tomto světě opravdu snadné.

Jak tedy postupovat, chcete-li vytvořit úspěšný inzerát, který nezůstane na internetu bez povšimnutí, ale nemovitost skutečně prodá? Věnujte pozornost klíčovým třem oblastem: 1) fotky, 2) text, 3) výběr realitního serveru a topování.

Anebo to udělejte jinak − vyberte si dobrou realitní kancelář, která tohle všechno udělá za vás a navíc na profesionální úrovni:

Co všechno pro vás umíme zajistit?   Vašich 11 kroků k prodeji nemovitosti.

Fotografie prodává

Zájemci o koupi se rozhodují na základě emocí. Fotografie by měla „vymáčknout“ z bytu či domu to nejlepší, poukázat na jeho klady a ukázat jej v tom nejlepším světle. Právě podle fotek se návštěvníci realitních serverů rozhodují, který inzerát rozkliknou a který nechají bez povšimnutí.

Spousta prodávajících se připraví o peníze i čas jen tím, že udělá v rychlosti pár fotek bytu na mobil, mnohdy dokonce fotí byt neuklizený, a rovnou fotografie vloží na internet. Amatérské nebo nekvalitní obrázky přitom dokážou proměnit i dispozičně krásný byt v neprodejný ležák, který visí na internetu měsíce bez povšimnutí.

Možná se vám to teď zdá jako banalita, ale vyfotit správně interiér není snadné, často s tím bojují i dobří fotografové. Je to trochu jiná disciplína než portréty nebo krajiny. Záběry na umyvadlo nebo prázdný kout, focení ze špatných úhlů či za nedostatečného osvětlení, to všechno dokáže pokazit dojem i z velmi hezké nemovitosti. Sami určitě najdete desítky takových případů na realitních serverech.

Jak tedy zajistit kvalitní fotografie? Nejvíc zkušeností mají jednoznačně fotografové, kteří pracují pro velké realitní kanceláře. Obvykle si s sebou berou ještě designéry, kteří dokážou uklizený interiér upravit tak, aby vypadal na fotkách co nejlépe a aby si zájemci o koupi dokázali představit, že se stane jejich domovem. Obvykle stačí přesunout lehce nábytek, přidat pár polštářů nebo květin (tzv. fotostaging).

Text zodpovídá otázky

Když zaujmou dokonalé fotky, zájemce si inzerát rozklikne a začne číst text, kde musí najít odpovědi na všechny svoje otázky. Doporučujeme každopádně dodržovat jedno pravidlo − popis se musí zakládat na pravdě. Nezapomeňte, že neprodáváte žádnou virtuální věc, zájemci o koupi se přijdou na váš byt nebo dům podívat. A zklamaná očekávání, když na prohlídce zjistí, že vše není přesně tak, jak bylo v textu inzerátu, rozhodně nejsou dobrý start na cestě k úspěšnému prodeji.

V celém textu inzerátu je nejdůležitější úvod. Musí nalákat na prohlídku. Popis by měl být co nejpřesnější, měl by obsahovat informace nejen o nemovitosti, ale také o dopravní dostupnosti, možnostech parkování a vybavenosti lokality (obchody, školy, kultura, doktoři). V textu vyzdvihněte nejen klady nemovitosti, ale veškeré přednosti bydlení v dané lokalitě. V žádném případě nelžete.

Co se týče případných větších problémů, pokud jste je zohlednili v nabídkové ceně, doporučujeme je na závěr textu rovnou uvést, ovšem ideálně naznačte i možné řešení (např. střecha potřebuje rekonstrukci apod.). Ušetříte si spoustu času, který byste jinak strávili vysvětlováním po telefonu či osobně, případně byste taky mohli ztratit samotného zájemce, který by nakonec právě z těchto důvodů koupi odmítl.

Abyste si byli jisti, že uvádíte v inzerátu všechno, co tam budou kupující hledat, postupujte podle následujícího návodu:

Inzerát musí být vidět

Většina lidí, kteří prodávají bez realitní kanceláře, využije jednu, maximálně dvě možnosti, jak inzerovat. Někteří vyvěsí na balkon či plot plachtu, jiní dají inzerát do místních novin. Pokud se rozhodnou pro inzerci na internetu, použijí pouze jeden realitní server. Není se čemu divit. Inzerce je na nejnavštěvovanějších realitních portálech zpoplatněná.

Abyste tedy svoji nemovitost prodali, je třeba dát o prodeji vědět všemi možnými způsoby. Váš inzerát musí vidět co nejvíce kupujících. Někteří hledají nemovitosti na sreality.cz, jiní na reality.idnes.cz nebo reality.cz atd. Každý realitní server má svůj okruh zájemců, kteří jej využívají. Jsou i klienti, kteří si zásadně vybírají jen mezi nabídkami realitních kanceláří. Umístěte tedy inzerát na sreality.cz a pak si vyberte ještě alespoň dva další, podle svých finančních možností. Uvědomte si, že velké realitní kanceláře, jako je MAXIMA REALITY, inzerují své nemovitosti na více než 10 nejnavštěvovanějších realitních serverech souběžně.

Vložením inzerátu ale vaše práce nekončí. Realitní portály automaticky řadí inzeráty podle data vložení. Váš inzerát tedy začne rychle klesat na žebříčku aktuálnosti a za pár dní se k němu už nikdo neprokliká. Je potřeba ho každý den sledovat, a jakmile zapadne, posunovat nahoru (tzv. topovat). A to není zrovna levná záležitost, zvlášť když prodej trvá delší dobu. Na sreality.cz stojí jedno posunutí 60 Kč, na idnes.cz je to necelých osm korun. Pokud máte možnost, využijte pro propagaci i sociální sítě. Nasdílejte inzerát na svůj Facebook nebo Instagram, rozhoďte sítě i mezi svými známými. Třeba budou vědět o někom, kdo zrovna hledá něco podobného ke koupi.

Pokud se rozhodnete pro prodej nemovitosti s MAXIMA REALITY, postaráme se o propagaci vaší nemovitosti napříč všemi inzertními kanály. Vaši nemovitost vyvěsíme na nejnavštěvovanější realitní servery, budeme investovat do pravidelného posunování, aby váš inzerát oslovil co nejvíce kupujících. Oslovíme potenciální zájemce ve vaší lokalitě, kteří nevyužívají internet, a navíc vaši nemovitost pošleme e-mailem všem našim odběratelům novinek, kteří hledají nemovitost podobných parametrů.

Vyzkoušejte si nás. Dejte nám nemovitost do prodeje na tři měsíce, my vám najdeme kupujícího a vy nezaplatíte vůbec nic.

Prodáváme nemovitosti již 22 let.
Chcete prodat svoji nemovitost za nejvyšší cenu?
O nás se můžete opřít!
Vyhledávání v obsahu článků
Najdete nás i na sociálních mediích
Zprostředkovatelská smlouva

Jak má vypadat férová zprostředkovatelská smlouva? Co musí obsahovat a co tam být nemělo. ČÍST ČLÁNEK

Odhad ceny

Proč se ceny nemovitostí u odhadů liší a jak se v nich vyzvat? ČÍST ČLÁNEK

Právní vady nemovitosti

Jak ověřit, jestli nemá nemovitost právní vadu? ČÍST ČLÁNEK

Jak vybrat makléře?

Na co se zaměřit při výběru realitní kanceláře? ČÍST ČLÁNEK