jsme ryze česká společnost
po-čt 8-19
pá 8-18
bezplatná infolinka
800 111 555

Nafotit nestačí

Kdo chce vydělat, dům i byt musí na prodej připravit

Prodej bytu nebo domu vyžaduje čím dál pečlivější přípravu, pokud chcete na realitním trhu uspět. Pryč jsou časy, kdy stačilo vše nafotit a inzerovat. Prezentace nemovitosti si dnes žádá podstatně více úsilí, pokud chcete kupující na první pohled zaujmout. Nezbytnou součástí přípravy na prodej se stává foto staging.

Český realitní trh se za posledních pět let konečně dočkal výraznějšího zlepšení kvality poskytovaných služeb. Realitní kanceláře se začaly poohlížet v západní Evropě, aby dokázaly zajistit svým klientům profesionální servis. Viditelným výsledkem bylo zvýšení kvality inzerce a prezentace nemovitostí na realitních serverech. Udělat dobrý dojem na zájemce o koupi je čím dál těžší, protože se častěji setkávají s nádhernými fotkami také u starších nemovitostí, kde dříve byli zvyklí vídat zanedbané, vybydlené nebo jednoduše nepříliš lákavé interiéry.

Atraktivní fotografie hrají klíčovou roli, protože při výběru nového domova vždycky rozhodují emoce. Ačkoli by volba vhodné nemovitosti měla být spíš pragmatická, založená na objektivním posouzení dispozice, výměry, lokality… často tomu tak není. Mnohem důležitější roli má osobní vkus. Zájemci o koupi procházejí inzeráty a rozhodují se velmi rychle, na základě prvního dojmu: líbí – nelíbí, půjdu se podívat na prohlídku nebo nepůjdu. A vaším úkolem je zaujmout tak, aby se rozhodli, že půjdou.

Zájemců o koupi přilákejte co nejvíc

Úkolem dobrého inzerátu je přilákat zájemců co nejvíc. Na realitním trhu platí: Čím víc prohlídek se uskuteční, tím větší jsou šance na úspěch. Cílem je totiž prodat za co nejvyšší cenu. Čím vyšší je poptávka po vaší nemovitosti, tím spíš uspějete s odvážně nasazenou prodejní cenou a vyhnete se pozdějšímu zlevňování, které si žádný majitel nepřeje zažít. Prodávající, kteří nemají dostatek zájemců, totiž často snižují původně nasazenou tržní cenu dokonce o statisíce.

Pokud máte zájemců víc, lépe taky odoláte tlaku kupujících, kteří vždycky zkoušejí vyjednat si slevu, protože nechtějí odcházet z pocitem, že nakoupili draho. Snadno jejich žádosti odmítnete, protože dobře víte, že váš byt nebo dům má skutečně takovou cenu, za jakou ho nabízíte – mnozí jiní jsou totiž ochotní ho právě za tuto cenu koupit. Jinými slovy: čím více zájemců, tím vyšší cena, sebevědomější prodávající a větší úspěch při prodeji.

 

Prodávejte svoji nemovitost výhodněji!
S Maximou můžete získat bonusy a služby až za 20 000 Kč.
Prodejte svoji nemovitost právě teď!

Jak zvýšit zájem až o 50 %

Budete určitě překvapení, jak jednoduché je zvýšit zájem o vaši nemovitost. Není potřeba provádět časově i finančně náročné rekonstrukce, aby se obyčejný, starý dům nebo byt proměnil v atraktivní zboží, o které se strhne na realitních serverech pořádná rvačka. Důležité je zajistit, aby vypadal lákavě na fotografiích. Zajistí to služba zvaná foto staging. Ze zkušenosti z posledních let víme, že počet zájemců o nemovitost dokáže zvýšit až o 50 %, čemuž vždy odpovídá i vyšší prodejní cena.

O co se jedná? Službu poskytují specializovaní designéři, kteří se dokážou podívat na vaši nemovitost očima kupujícího a upravit interiér tak, aby se líbil co největšímu počtu zájemců, kteří hledají byt nebo dům ve vaší lokalitě. Jedná se o úpravy malého rozsahu, které nezaberou více než několik hodin a přitom přinesou obrovský efekt.

Při exkluzivní spolupráci s MAXIMA REALITY získáte tuto službu zdarma. Objednejte si foto staging ještě dnes.

Na rychlosti taky záleží

Vedle vyšší prodejní ceny přináší foto staging ještě jednu významnou výhodu: rychlejší průběh prodeje. Na prvním setkání s klienty velmi často slýcháváme z úst majitelů nemovitostí, že na prodej nespěchají a jsou ochotní si počkat, než se objeví zájemce, který bude ochoten koupit nemovitost za stanovenou cenu. Vyšší zisk je pro ně jednoznačně důležitější než rychlost.

Co všechno pro vás umíme zajistit?   Vašich 11 kroků k prodeji nemovitosti.

Jenže, velmi brzy si začnou přát, aby to měli rychle za sebou. Mnozí si na začátku neuvědomí, že i rychlý prodej trvá u bytů tři měsíce, u domů obvykle půl roku. Počítáme celý proces včetně převodu vlastnického práva v katastru, protože dříve nebude převedena kupní cena na účet prodávajícího. Jakmile se majitelé seznámí s tímto časovým rámcem prodeje, obvykle začínají žádat co nejrychlejší postup.

Také prohlídky vás stojí pokaždé čas a energii, a to zejména tehdy, když prodáváte nemovitost, kde dosud sami bydlíte. Byt je potřeba vždy uklidit, připravit a každá návštěva zájemců o koupi je zásahem do soukromí. Pokud zájemci přicházejí v průběhu mnoha měsíců, je to velmi nepříjemné. Ještě vážnější jsou situace, kde chcete sami také koupit novou nemovitost, tedy koupě navazuje na prodej. V tom případě se můžete dostat i do velkého časového stresu, pokud vše neprobíhá rychle.

Jestli tedy také vy chcete mít prodej co nejrychleji za sebou, je právě foto staging ideální řešení. Na zájemce totiž nebudete muset čekat, naopak sesypou se na vás jako včely na med a vy si už jenom vyberete toho nejlepšího.

TIP

Fotografie pro dobrý první dojem nestačí. Pokud chcete prodat rychle a bez velkého handrkování o ceně, musíte byt nebo dům pečlivě připravit i před každou prohlídkou. Už prvních třicet sekund rozhoduje o tom, zda klienti začnou uvažovat o koupi či nikoli. Zápach, nepořádek, neumyté nádobí, to vše je může odradit nebo přivést k myšlence na snižování prodejní ceny. Designéři, kteří zajišťují foto staging, vám rádi poradí, jak nemovitost na prodej připravit i později, těsně před prohlídkami.

Vyhledávání v obsahu článků
Najdete nás i na sociálních mediích
Home staging

10 důvodů, proč se vyplatí home staging. Udělejte z vašeho bytu žádané zboží! Zjistit více

Odhad nemovitosti

Váš profesionální odhadce nemovitostí. Zdarma vypracujeme kvalifikovaný cenový odhad. Chci odhad

Právní poradna

Čtěte právní poradnu ředitele našeho právního oddělení, Mgr. Jiřího Lemberky. Číst články