Maxima Reality na nové adrese!
Vážení klienti, od 1. 12. 2019 nás najdete na nové adrese Revoluční 1, Praha 1 (vedle OC Kotva).
X
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
jsme ryze česká společnost
infolinka 7 dní v týdnu
800 111 555

Jak poznat toho správného realitního makléře

Při prodeji nemovitosti jde vždy o velké peníze a výběr toho správného partnera pro zajištění bezpečného prodeje není jednoduchý. Realitních makléřů je mnoho a jejich kvalita velmi rozdílná. Přitom úspěch či neúspěch při prodeji závisí právě na tom, koho si zvolíte jako svého průvodce a rádce. Má-li vše proběhnout bez problémů, je potřeba vybrat správně.

shutterstock_136685708_small

Dobrý realitní makléř vám ušetří čas, peníze i řadu starostí. Špatný makléř vás připraví o čas, peníze, ale ne o starosti – těch naopak můžete mít po jeho zásahu více než předtím. Jak tedy vybrat opravdu dobrého makléře?

Dejte na první dojem

První dojem napoví hodně. Makléř by vám měl být sympatický. Měl by na vás působit jako profesionál, který své práci rozumí, ale neměl by být arogantní nebo povýšený. Měl by s vámi jednat přátelsky a hodně se ptát. Zajímat by ho měli nejen technické informace o nemovitosti, ale hlavně vy, vaše potřeby a očekávání, která od obchodu máte. Zkrátka a dobře makléř by vám měl od první chvíle sednout, měli byste mít pocit, že za vámi nepřišel kvůli tomu, aby získal zakázku do prodeje, ale aby si vás vyslechl a pomohl vám vyřešit vaši současnou situaci.

100% nasazení a zázemí

Možná vám to přijde zvláštní, ale snažte si vybrat makléře, který se svojí profesi věnuje naplno a záleží mu na tom, aby ji odváděl co nejlépe. Mnoho realitních makléřů tuto profesi dělá jen tak mimochodem, jako vedlejšák po večerech. Od těchto „melouchářů“ těžko můžete očekávat plné nasazení nebo aktivní znalost současné realitní problematiky. Kromě toho je těžké odpovídat obratem na telefonáty klientů, když jste od osmi od rána do odpoledne v plném pracovním vytížení, kde váš vedlejšák nikoho nezajímá…

Vybírejte makléře, kteří se věnují prodeji na 100 %. Ideálně by měl pracovat pro nějakou silnou a známou realitní kancelář s větším zázemím. Takové realitce velmi záleží na kvalitě služeb, které její makléři poskytují a součástí realitního týmu se stávají jen ti nejlepší v oboru.

Jejich makléři jsou pravidelně školeni, přezkušováni a mohou se opřít o velmi kvalitní zázemí. Mají dohromady více kontaktů na případné zájemce, pracují pro ně specializované týmy marketérů, designérů, grafiků, právníků a finančních specialistů, pomohou komplexně a umí řešit i velmi složité případy, se kterými se makléř „samotář“ třeba nikdy nesetkal.

Vsaďte na zkušenost

V dobrých a silných realitních kancelářích se stane člověk dobrým makléřem během prvního roku (pokud se věnuje své práci naplno). Není tedy potřeba hledat někoho s dvacetiletou praxí, ale makléře, který je ve své profesi úspěšný a může se prokázat dobrými referencemi. Ty byste měli najít bez větších problémů na internetu.

Obrázek o odbornosti a zkušenostech makléře si můžete udělat i podle toho, jak prezentuje nemovitosti, které již prodává, a jak přijde na osobní schůzku připraven.

 Seznamte makléře s představou, jakou o prodeji máte, a zeptejte se, jaký postup prodeje navrhuje. Podle jeho reakcí poznáte, zda při odpovědích tápe a vymýšlí si, nebo si je naopak jistý, co pro vás a v jakém pořadí udělá.

Dobrý makléř by vám měl navrhnout postup prodeje na první schůzce bez vyzvání. Na základě získaných informací o nemovitosti a vašich potřebách by vám měl předložit i svoji představu o prodejní ceně a vysvětlit na základě jakých podkladů k ní dospěl.

Po odsouhlasení všeho důležitého by s vámi měl sladit finální návrh plánu prodeje. Sepsaný plán prodeje nebo alespoň výčet služeb, které pro vás makléř zajistí, byste si měli potvrdit písemně v rámci podpisu zprostředkovatelské smlouvy.

Komunikace v průběhu prodeje

Správný makléř komunikuje, aniž byste ho k nějaké akci museli vybízet. Vždy předem víte, v jaké fázi se prodej nachází a co bude následovat. Pokud se prodej nevyvíjí, jak jste předpokládali, je makléř první, kdo vám volá s návrhem, co změnit a vylepšit. Zkrátka není pasivní. Průběžně vás informuje o tom, jak si inzerát vede, kolik lidí jej vidělo a kolik lidí zaujal a volalo. Pokud jej zrovna nezastihnete, ozve se vám zpět ihned, jakmile mu to situace dovolí.

Nikdy nepodepisujte smlouvu s makléřem, který:

  • si vaši nemovitost ani neprohlédl a už stanovil přesnou cenu a ujišťuje, že již má na nemovitost několik zájemců,
  • slibuje už v telefonu, že prodá na 100 % za několik dní,
  • mlží a neodpovídá konkrétně na vaše otázky,
  • nesdělí vám jasně, jaký má marketingový plán prodeje,
  • nutí vás do věcí, které určitě nechcete dělat,
  • nutí k podpisu smlouvy, aniž dá čas na rozmyšlenou,
  • chce po vás předem zálohu na služby.
Dobrý realitní makléř by vám neměl nic vnucovat. Na druhou stranu by vám ale měl vždy říci svůj názor, a to i když se s vaším neshoduje, a pokud je to jen trochu možné, měl by vám vyjít vstříc a najít cestu, jak splnit vaše představy o prodeji.
Chcete znát tržní cenu svojí nemovitosti? Potřebujete s prodejem jen poradit? Dobrý makléř se pozná i podle toho, že vám rád nezištně poradí. To, zda se nakonec rozhodnete svěřit mu svoji nemovitost do prodeje, nechá jen na vašem uvážení.
S makléři MAXIMA REALITY si můžete domluvit realitní konzultaci zdarma (stačí vyplnit tento formulář) anebo si můžete objednat odhad prodejní ceny vaší nemovitosti, taky bezplatně (odkaz máte zde).